Dla szkół - badania wpływu covid-19 na uczniów

Centrum dysponuje bogatą ofertą narzędzi psychologicznych i psychometrycznych dla doradców zawodowych, pedagogów i nauczycieli. Przeprowadza kompleksowe badania wpływu COVID-19 na stan emocjonalny uczniów i funkcjonowanie w szkole oraz oferuje szeroki wachlarz szkoleń i warsztatów podnoszących kompetencje zawodowe nauczycieli w zakresie pracy z uczniem. Prowadzimy wiele specjalistycznych warsztatów dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie kompetencji kluczowych i uniwersalnych.

Szkolenia mogą odbywać się zarówno stacjonarnie (na terenie danej placówki edukacyjnej), jak i online.

Dla szkół - badania wpływu covid-19 na uczniów

Centrum oferuje kompleksowe badanie uczniów wraz z raportami i rekomendacjami dla szkoły czy Jednostki Samorządu Terytorialnego:

WPŁYW COVID-19 NA STAN EMOCJONALNY UCZNIÓW, SAMOOCENĘ I FUNKCJONOWANIE W SZKOLE

Epidemia wirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 spowodowała zmiany w dotychczasowym życiu społeczeństwa w Polsce i na świecie. Nagłe pojawienie się zagrożenia i jego błyskawiczny rozwój wprowadziły niepokój o przyszłość, lęk o zdrowie swoje i najbliższych, ograniczenia w swobodzie przemieszczania się, izolację, a dla wielu osób młodszych i starszych całkowitą zmianę funkcjonowania związaną ze zmianą pracy i nauki na zdalną.

W obszarze edukacji zarówno nauczyciele, jak i uczniowie niemalże z dnia na dzień musieli dostosować się do nowej rzeczywistości, w której relacje interpersonalne i przyjmowanie wiedzy zaczęły funkcjonować w świecie wirtualnym, a ludzie zostali pozamykani w domach i skazani na długoterminowe przebywanie w zamkniętym środowisku.  Ten stan, z uwagi na jego rozmiar i siłę oddziaływania zarówno na jednostkę, jak i na całe społeczeństwo stał się początkiem ogromu zmian zarówno w życiu społecznym, fizycznym jak i psychicznym ludzi. Reakcje na tę sytuację są różne i zależne między innymi od siły psychicznej, doświadczenia i poziomu wsparcia społecznego. Wśród niepożądanych reakcji specjaliści wymieniają frustrację, smutek, wrogie zachowania, wycofanie z życia społecznego, depresyjność, stany lękowe, nadmierną drażliwość, problemy ze snem, problemy z koncentracją, bóle różnych części ciała (m.in. głowy, karku, kręgosłupa). Tego rodzaju odczucia, emocje i dyskomfort fizyczny odczuwają zarówno osoby młodsze, jak i starsze, uczniowie jak i nauczyciele. Pomimo faktu, że takie odczucia organizmu są dziś wszechobecne, nie można pozwolić na to, aby stały się normalnymi. Szczególną uwagę należy zwrócić na osoby młode - nastoletnie, których psychika jest jeszcze nie do końca ukształtowana, a wrażliwość emocjonalna jest wysoka. Psychologowie, nauczyciele i psychiatrzy zauważają u młodzieży wzrost problemów z nauką, z relacjami, z panowaniem nad stresem. Statystyki policyjne pokazują wzrost w 2020 roku w stosunku do lat poprzednich ilość zanotowanych prób samobójczych podejmowanych przez osoby poniżej 18 roku życia czy samookaleczeń. W obliczu takiej sytuacji należy podjąć wszelkie działania zmierzające ku zmierzeniu wielkości problemu, z jakim dziś nasze społeczeństwo się mierzy, ale i podjąć działania w kierunku ograniczenia, a z czasem zmniejszenia skali problemu.

Z uwagi na świadomość skali problemu oferujemy przeprowadzenie badania uczniów w wieku 13-19 lat w zakresie stanu emocjonalnego, poziomu samooceny oraz nastawienia do nauki uczniów narzędziem psychometrycznym – test PCT-Young mierzący 6 wymiarów i 31 podwymiarów.

Test PCT-Y

Test PCT-Young pozwala zbadać poziom emocji i samoocenę uczniów oraz ich wpływ na relacje, funkcjonowanie w szkole, współdziałanie w grupie, wrogie zachowania, poziom nastroju oraz codzienne funkcjonowanie społeczne w sytuacji pocovidowej.

CELEM BADANIA JEST:

  • Diagnoza uczniów
  • Określenie stanu emocjonalnego uczniów (obniżony nastrój, depresyjność, wrogie zachowania)
  • Zdiagnozowanie uczniów, którzy wymagają pomocy psychologicznej i wsparcia
  • Określenie poziomu samooceny uczniów
  • Określenie obszarów deficytowych uczniów w szkole
  • Ustalenie rekomendacji dla szkoły 
  • Ustalenie rekomendacji dla nauczycieli do pracy z uczniem stacjonarnie i zdalnie
  • Ustalenie potrzeb edukacyjnych dla uczniów (dedykowane programy szkoleń i warsztatów)
  • Ustalenie programu szkoleń i warsztatów podnoszących kompetencje nauczycieli w pracy z uczniem w sytuacji pocovidowej

Masz pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami:
tel. 91 506 50 00, kom. +48 509 803 115